Trattisar...

Sverige-trippens början

Nu har jag varit hos morsan några dagar och har hunnit med en del
saker. Två av tre dagar har hittils avslutats med en runda i skogen
för o plocka av det som skogen har att bjuda på...
Ena dagen va det blåbär vilket inte är så svårt att
se att det här är blåbär dom ska jag plocka...
O igår va det dags för o plocka svamp,
en liten svårighetsgradshöjare för min del...Är det
här? Nae den är giftig. Är denna då? Den är giftig. 
Men den här är väl ändå? Nej vänta ja den är giftig, men till slut
så lyckades jag ställa in siktet på rätt sorts svamp o var gång man såg nåt nytt
så utbrast det i ett vrål TRATTISAR, o trattisar, och ett ojsch från morsans 
håll när hon kommer fram o ser mängden :) 
Så till slut vart expedition Trattis ändå ganska lyckad...man 
blir som uppslukad av letandet. 
Skövde o Mariestad o  Töreboda är ställen som har besökts oxå
för o skaffa de förnödenheteer som man behöver men som man inte riktigt
lika enkelt hittar i skogen...

Imorgon är det dags att dra vidare mot Enköping/Uppsala för nya äventyr...
Idag blir det o försöka ge sig på o bygga ihop en vävstol....

För att tillägga nu att oftast får man äta upp om man är kaxig :)
Frölunda vann mot Skellefteå senast nu och det känns riktigt gött
när man får höra så fina saker jämt...jag brukar ju vara likadan visserligen
men det är skönt o få ge igen...

Jag håller med dig Bob! Go Elfsborg, haha hade varit nice om dom tog det så Kalmar faller
på mållinjen efter att ha varit nära nära iår igen...

Go tur!

Kommentarer
Postat av: Mats

Vill ju inte skryta men om jag säger 5-1 och 8-2=) Vad säger han=) Trevlig helg på dig!

2008-10-10 @ 09:57:21
Postat av: Edvin

Hehe Micke!!

Tur att ni sprattlar till ibland, och faktiskt lyckas vinna!

Kan vara bra att ha lite självförtoende när kvalserien börjar!;) Annars kanske ni får möta Borås, Troja-ljungby och Oskarshamn inom en snar framtid!! Mohahahah!!

2008-10-15 @ 20:21:39
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag är inte riktigt med på vad du menar med 5-1 Mats men ja nåt är det väl...8-2 behöver man ju inte prata högt om iaf

2008-10-16 @ 19:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0