Operationen



Då hade dagen kommit

I onsdagas va det dags för mig o ta mig till sjukhuset för o operera knät.
En titthålsoperation va det sagt.

Förberedelserna var som dom var, ät inget, duscha tre dubbelduschar
och lite till. Så kommer man till sjukhuset så ska man tvätta knät två gånger till
och en gång itll inne på operationsbordet...

Många skulle prata med mig om det mesta....
jag kom till sjukhuset vid nio på morgonen typ
sen efter det har jag ingen direkt tidsuppfattning om
hur lång tid något har tagit eller så utan det va mest bara
o hänga med....vet bara att jag vakna på uppvaket
vid 12:00 och var nära på o skrika ut

Var är jag?!


men jag hann hejda mig i sista stund o komma på vars jag var nånstans.
Just ja jag är är på sjukhuset och jag har opererats. så man
Så kom en sjuksköterska o fråga är du vaken? hur mår du? har du ont?
Skala 0-10      7!
så fick man nåt smärtstillande och så somnade man om ganska så snabbt...
efter en stunds sovande kom hon tillbaka igen o fråga är du vaken? hur känns det nu?
ja det är samma, okej mera smärtstillande...poff så somna man till lite.
Nästa gång hon kom o fråga så var det ändå såpass lugnt att jag skulle få
komma ut därifrån o få lite FIKA....
Det va den godaste fika jag haft på länge
o det va ändå bara Ostmacka med gurka på :) Men gott va de!
Efter något mera smärtstillande på dropp började det närma sig för hemgång iaf...
En stund innan farsan kom o hämta mig så fråga dom ännu en gång om jag hade ont
Så fick jag något riktigt starkt piller då som dom sa att du kan bli lite yr av detta...
det gick en stund men okej ja näe men det känns ju bra jag kan nog gå hem nu...

Sen när jag satt i bilen på väg hem då började det snurra o som det snurra...
Jag började känna mig ganska så illamående, o precis när vi står längst fram vid en rondell
o ska köra in i den så känner jag jag kommer spy, slänger upp dörren
tar mig ut bäst jag kan o spyr mitt på övergångstället, tänker ooh va gött
skönt att man inte är på en offentlig plats o någon ser en...så vänder man sig om så tår
det fyra fem bilar bakom som väntar på o få komma förbi,
farsan lyckades köra upp på gångbanan
o jag satt där på backen o skrattade mest egentligen...
tänkte bara på vad alla andra i bilarna bakom
föreställde sig för scenario...inte direkt att jag hade varit på sjukhus o
opererats o va dålig av medicin
utan mer att jasså farsan har fått hämta sin son som är dyngfull redan
klockan fyra en onsdagseftermiddag..
starkt jobbat liksom....men men det är sånt man bjuder på kul hade jag iaf men
Fräsch det va jag inte.

Sen vart det soffan resten av den kvällen

Men nu är det lördag o idag blir det o kolla på Frölunda Hv71 som är planerat iaf
vad som händer mer är jag mycket ovetande om men
det är mycket som står på spel idag...många som har ett o annat o säga om detta
o jag kan inte mer än hoppas
att det blir till min fördel

Kommentarer
Postat av: Jonas Melin

Hej Micke!

Jag skickar utmaningen vidare till dig:

http://barnabasbloggen.blogspot.com/2008/10/utmaningen-r-antagen.html

Jag hoppas du hakar på.

2008-10-24 @ 19:26:18
URL: http://www.barnabasbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0