Bilen rullar vidare!


För o göra en lång historia kort kan man enkelt
sammanfatta min resa såhär...
Start:
Söndag           Göteborg -----> Älgarås
Torsdag           Älgarås ----> Örebro ----> Enköping/Uppsala
Lördag             Enköping ----> Hudiksvall/Norrbo
Söndag            Norrbo ---->  Bergvik ----> Norrköping
Måndag            Norrköping  ----> Linköping ----> Jönköping  ----> GÖTEBORG

Men för den som vill kommer lite mer av berättelsen här...

Innan jag åkte från morsan hann vi sätta ihop större delen av en vävstol hon fått tag på...
Sen bar det av mot Enköping o Uppsala med en kort mellanlandning på Örebro Universitet...
Försökte ta mig runt på skolan o smälta in lite lätt..... ville inte verka som en förvirrad utböling
En snabb liten lunch med Vickan och Sara, för att sedan åka vidare mot nästa mål...
Väl framme i Uppsala skulle jag ta mig mot Centrum där jag
skulle möta upp med Emmy...sen skulle ett par nya skor införskaffas...
och det letades o letades o letades, så efter två timmars
sökande  bestämde jag mig för skorna som jag testade från första början.
Bra val! Tack Emmy för tålamodet :)

Cafekväll i Enköping hade jag fått som förslag att åka på
av mannen jag bodde hos...Joel, lite fika o lite sång o sånt där
skulle det vara inget speciellt så sa han...kommer dit o fikar o sitter
o skämtar o skrattar med Jakob...många skratt bjöds det på
o sen säger nån att snart så samlas vi i salen där pianot finns så ska
Joel ha en konsert....jasså tänkte jag och vilka mer?
Visade sig att det lilla bidrag som Joel skulle ha var hela showen enna...
Han hade hållit på det in i det sista men det va en rolig överraskning :)
Bra va han oxå

Dagarna i Enköping/Uppsala va mycket roliga och bjöd på mycket gott sällskap
förutom då jag och joel slet o donade för o få ordning på datorn så vi
kunde kolla på Luleå-Frölunda...tyvärr så bröts ju matchen efter ett tag men hann
se tillräckligt med elände ändå
 Grattis till Joel
Luleå 8-2 Frölunda

Nu var lördagsmorgonen kommen och jag skulle lämna Enköpings gator
och ansluta till E4ans raka spår mot Hudiksvall/Norrbo för
en glädjens dag, då kärleken mellan två människor stod i centrum...
Då två blev  ETT...

Brudparet Pernilla & Mattias Sjöberg

Vilken härlig fest och fina va dom,
stod där i kyrkan och när det var dags för paret
o vända på sig o gå ut så strålade solen mot dom genom
alla fönster...så ska det grattas och fotas och åkas iväg
mot festen...då såg jag den, där va den
en Grymt Snygg BIL!

Brudparet brummade iväg i en Ford Mustang Fastback GT-69 nåt sånt va det 
som mannen själv hade gjort iordning....
riktigt Fräsch

Mycket rolig fest o det bjöds på mycket, från alla håll...
Filmer, bildspel, möhippa, svensexa, allt som
kommmer upp på bröllop men är så Unikt varje gång....
Pauserna kom o man gick ut för o ta en nypa luft och spana in bilen
någon extra gång...
Festen slutade kanon och vet inte om det var
någon som märkte när brudparet smet, men jag
gjorde det då inte...
Nu skulle man bara hitta tillbaka till vandrarhemmet....tur man kunde åka efter
Micke o Emelie annars hade jag nog fastnat någonstans ute i skogen :) 

Söndagsmorgonen kom den oxå, några timmar för tidigt kändes det som men klockan va
det den var o det var dags att stiga upp så man kom iväg hyfsat vettig tid :)
Bilen skulle rulla vidare mot Bergvik för
att hälsa på en sväng hos Daniel o se hur han har det...
det va mycket som var precis gjort, Pianot var precis stämt
Utemöblerna hade precis blivit skyddade av pressäningen
och det var precis dags för FIKA när jag kom :) Vilken tajming
Vi tjötade o spelade o konstaterade att jag skulle antingen plugga
Kärlkirurgi, Bygginjengör eller Matematiker tror jag det sista va
så det är bara o välja.
Vi kom även fram till att Frölunda och Brynäs skulle mötas på måndagskvällen
vilket slutade i ett resultat av 1-1 som kändes bra för vår vänskaps skull :)
Insåg att jag hade en bit att åka hem hade än så länge bara kört från Huddiksvall
till Bergvik vilket är typ 8 mil av dom mellan 60-70 milen jag hade hem....

Så jag startade bilen igen och tog mig ut på E4ans underbara värld igen
och hamnade till slut hos min syster Ulrika o hennes man Micke
i Norrköping...där bjöds det på fest direkt, kladdkaka och gott
hembakat bröd...och många skratt blev det även här...
Det såg ut o bli en god middag under veckan iaf
varannandagkost var planerat för norrköpingsborna :)

Nu är vi framme vid måndagen, dagen då jag skulle komma hem...
Då bilen skulle få rulla dom sista milen...
den som hade passerat 15000 på mätarställningen
mellan Huddiksvall o Bergvik....skulle nu få ta mig till
Linköping för ett fikastopp med Martina....
Efter påfyllning av diverse dryck och kakor
så promenerades gator o torg upp o ner
i sökandet på lite olika butiker...

Efter lite vidare promenerande så slutade vårt möte där vi hade börjat
vid min bil...bilen som nu hade målet inskrivet i sig på Jönköping...
i Jönköping där Mattias, fanns i en lägenhet ganska så nära sin brors.
Dagens goda gärning blev gjord dessutom då vi såg
några stå o krångla med en tv utanför nåt hyreshus så
fråga vi om dom behövde hjälp, Mattias stod för bärandet
och jag tjötade mest på med min brytande göteborska...med
tanke på att hon i trappen sa att du är inte härifrån va...
Vart lite tjöt o snabbt återkommande hockeysnack :)
Visade sig att Frölunda-Djurgårn gick i repris
men den var inte så mycket o se enligt Mattias

Frölunda 5-1 Djugården

Kvällen avslutades med Pizza från pizzeria BELLA

Nu var det dags för mig att verkligen åka dom sista milen hem
Jönköping ---> Göteborg
Längtan hem till sin egen säng växte mer o mer
o sliten va man o trött va man....till slut kom jag hem
GÖTT....slängde alla grejerna på golvet o bara njöt av att vara hemma igen.
Tripmätarn stannade på 176 mil....inte så mycket om man delar det på alla
dagar men det var en mycket rolig resa ....

Billigaste bensinen fick jag tag på i Mjölby, bredvid mCdonalds 11,84 DE E BILLIGT DE....


Nästa gång åker jag kollektivt....kanske :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj det var värst vad du hann med på den resan! :) Inte illa må jag säga. Vi brukar förvisso också hinna med ett och annat stopp efter vägen, men jag tror du vann med en hästlängd. Bensinpriset, ja det vann vi! 11:69 men fråga mig inte var någonstans för det har jag ingen aaaaaaaning om. :) Denna kväll avslutades i moll. Frölunda... ja vad ska man säga....

2008-10-16 @ 22:12:23
Postat av: Mike

Finns inte så mycket o säga, pucken vill inte in

2008-10-16 @ 23:19:14
Postat av: Daniel

Tack för besöket mike! det var ju kul för dej att få se bergvik:) jag har också startat en grymt fräsch blogg nu.. check it out! http://dannybgood.blogg.se

2008-10-23 @ 20:22:58
URL: http://dannybgood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0