I´m back!



Efter en veckas semester så är jag nu tillbaka
Har haft en helskön vecka med farsan på en ort som heter

Puerto Dela Cruz


som ligger på den härliga ön Teneriffa
Det har varit sol o sol och så vart det lite mera sol
härliga tider...många dagar vid poolen vart det och några för
lite spana läget på ön dagar...så jag kom hem igår o la mig
i min säng vid 0030 för att sen vid 0545 gå upp igen för o jobba...
snabba vändningar från det ena till det andra...Tog emot ganska mycket
när man stod o skulle skrapa rutorna på bilen imorse när man vet vad man gjorde dagarna innan :)

Men vi stötte även på snö på Teneriffa, när vi tog en utflykt upp på berget Teide
högst där uppe fanns det några fläckar snö, och där stod jag i linne o shorts...
Det va lite väl kyligt men det va ändå fränt, hamnade man bara i lä så va det ganska så
gott o vara där men när det blåste oooooh!
Och vägarna dit alltså, sicka rallyvägar, svänger o kringlar sig o fram o tillbaka
o fram o tillbaka o känns som man åker åt helt fel håll ibland o smalt va det oxå...
när man väl mötte en buss så fick man sansa sig lite o helt plötsligt så
susar det förbi två st på fyrhjulingar så tänker man en sån skulle man kört,
jag körde ju visserligen oxå en fyrhjuling men detta av en större modell men en
modell jag är van vid en Volkswagen POLO YEAH!
Hyrbilen för veckan...hederlig sak...när vi sen skulle ner för
alla dessa backar o krön igen så tog vi en annan väg för o se lite nytt och
jag testade o rulla lite o lite till o lite till, sluta la med att jag rullat typ 2,5 mil utan o nudda gasen
tyckte jag va lite småkul iaf

Så då till slut hamnade vi vid vårt mål Los Americas eller vad stranden hette nåt sånt va det..
så där strosade vi lite o kollade läget, på vägen hem så tog vi också nu en annan väg
efter lite dividerande om vilket håll vi skulle åt o när vi skulle svänga o ja så hamnade vi till
slut på en kringelikrokiväg igen som dög att åka på sen efter en liten fel sväng, (eller
om man velat så kunde man ta den vägen) så kom vi in på en väldigt liten kringelväg som inte
alls va bekväm att köra på så då vände vi...

Tog tillräckligt lång tid o köra på de andra vägarna...så sitter farsan hela tiden o säger
oooh kolla va fint o kolla va vackert o kolla va häftigt, så inser man
ganska snabbt att jag inte kan kolla så mycket för vägen va
alldeles för intensiv :) Men rally fick jag köra iaf...

Så var det den segaste flygresa jag varit med om när vi skulle åka hem,
kändes som att det tog mycket längre tid än dom 5, 6 timmar det va sagt att det
skulle ta...men men vi landade i Köpenhamn vid halv nio typ sen skulle
vi ta oss till bilen som stod på andra sidan sundet i svågetorp
o köra hem...
Några vid tåget o i svågetorp kollade lite lustigt på mig kände jag
men det kan bero på att där kom jag gåendes
i shorts o tshirt o det va la typ 5 grader ute...
alla andra va påpälsade med dunjacka o mössa o huttrade
Men vintern är ju inte här förns första snön lagt sig så
nog för att det är snö i norrland nu
men här i Götet är det lungt än så länge

O nu sitter jag här hemma efter att ha varit inne på firman
vart o bytt däcken på bilen o tillbaka på friman för o inse att
jag får åka hem igen för det är inget jobb idag
så en ganska lugn dag får jag som första dag tillbaka från Värmen!

Men får väl ändå ta o säga det att det är ju en liten viss skillnad
på 25, 30 grader och 3, 4 som det va imorse :)



Kommentarer
Postat av: MU

Hej! Välkommen hem! M är inte hemma nu, men jag är säker på att han hälsar. Gillar din blogg!

2008-11-19 @ 12:42:57
URL: http://vattenslangen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0